Een website ‘voor de leuk’?
Daar geloven wij niet in. Je investeert in de online zichtbaarheid van je bedrijf, dus moet het goed zijn. Maar wat je er precies mee wilt bereiken, is voor iedere ondernemer anders. Daarom beginnen we bij het denkwerk en vragen we jou ook om je hersenen te laten kraken.
“Potje brainstormen 🧠, iemand? ”
Een sterk fundament
in 4 stappen
🧠
Brainstormen
📝
Verwerken van jouw input
🏗
Structuur bedenken
🎯
Paginadoelen vaststellen
Hemd van ’t lijf vragen
Een goede start voor online zichtbaarheid: die maak je met een doordachte strategie en duidelijke doelen. Dat is het eerste waar wij bij Webtopus mee beginnen. Of liever gezegd: waar jij mee begint, want we hebben jouw input hard nodig. We helpen je op weg door een aantal belangrijke vragen te stellen.
- Wat wil je bereiken met een website?
- Wil je de naamsbekendheid vergroten?
- Het aantal leads via Google verhogen?
- of mensen bijvoorbeeld doorverwijzen naar een YouTube-kanaal?
Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.
Logisch pad
Dan zetten we de structuur op. We denken goed na over de logica achter pagina’s en subpagina’s, zodat bezoekers hun weg snel kunnen vinden. Want eindeloos scrollen en klikken, daar heeft niemand tijd voor. Iedere pagina heeft een doel: op de homepage geef je bijvoorbeeld een eerste indruk af en op de projectenpagina laat je zien wat je in huis hebt. De volgende stap is het kijken naar actieknoppen en links, want ook die moeten een logische plek krijgen.